Brainmetrics
UČITAVANJE...
English
SEO i direktni copywriting

SEO i direktni copywriting

Što je to copywriting? Svaka rečenica, svaka riječ, točka, zarez, zagrada, dvotočka, svaka tekstualna misao je copy. A copywriting je pisanje copya. Eto, objašnjeno? Vjerojatno ne, jer najgore objašnjenje o copywritingu daju copywriteri.

Ako slučajno pretražite copywriting, vidjet ćete da se radi o „esencijalnoj znanosti bez koje ne može postojati marketing, ma cijeli svijet visi o niti copywritinga!“ Bitno je uzeti u obzir da većinu tekstova o copywritingu pišu upravo copywriteri, a itekako si volimo dati na značaju.

Da pojednostavimo maksimalno – svatko je copywriter, ako zna čitati i pisati. No, ne može svatko biti izvrstan copywriter, kao briljantni copywriteri u Brainmetricsu.

Koje vrste copywritinga postoje i koje ćete dobiti ako svoju tvrtku stavite u naše ruke?
Uf, ovo je već sada predugačak tekst.

SEO i direktni copywriting.

Cilj SEO copywritinga je primarno pozicionirati stranicu na tražilicama. Korištenjem ključnih riječi u smislenim i relevantnim tekstovima, Google prepoznaje da je web stranica koristan izvor za pojam koji korisnici pretražuju. I ovaj tekst je optimiziran za SEO, samo što to niste primijetili.
I to je cilj SEO copywritinga, optimizirati tekst da bude prilagođen Google tražilici, a u isto vrijeme zainteresirati osobu koja taj tekst potencijalno čita jer zna se – zanimljiv tekst = više čitanja = bolji rezultat na Google tražilici.
Rame uz rame sa SEO copywritingom ide i direktni copywriting. Kod direktne vrste pisanja nema previše finesa, cilj je jednostavan – uvjeriti kupca ili klijenta da napravi određenu zadaću putem call-to-action copya koji će mu jasno dati do znanja što treba napraviti – pretplatiti se na newsletter, otići na podstranicu, podijeliti content ili skinuti PDF.
SEO copywriting ne trebamo gledati kao samo copywriting za oglašavanje, odnosno oglase jer je on puno više od toga.
I ne dopustite da vam ijedna agencija za copywriting kaže suprotno!

Brand Copywriting

Pisati za brand ili još bolje – stvoriti brand, san je svakog copywritera. U ovoj vrsti copywritinga do izražaja dolazi vještina, imaginacija, lateralno razmišljanje i… popkulturne reference, ako je potrebno.
Što je brand copywriting? Možemo prikazati na primjeru Nikea. Slogan im je „Just do it.“, koji kupcu govori više stvari, da postane najbolja verzija sebe, da se odluči za promjenu, da nađe ono što ga čini izvrsnim i tako dalje i tako dalje.
Slogan je emocionalan, inspirirajući  i poziva na aktivnost. To je u isto vrijeme tone-of-voice Nikea, koji se prožima kroz sve tekstove, sav copywriting na društvenim mrežama, Facebooku i Instagramu, web stranici, reklamama i oglasima.
Isto će vrijediti i za vašu tvrtku. Nećemo samo imati Facebook i Instagram copywriting, nego ćemo svaku objavu prilagoditi vašem tonu, načinu obraćanja i svemu što je bitno za stvaranja i održavanje imidža branda.

Tehnički copywriting

Ovo je možda i najzanimljivija vrsta copywritinga jer se copywriter u ovom slučaju predstavlja kao vrhunski znalac i osoba koja je za to stručna, a ne obično piskaralo duhovitih rečeničnih akrobacija.
Naprimjer, bili smo angažirani da za jednu tvrtku napišemo tekst od dvije tisuće riječi o sustavu tehničke zaštite objekata.
Mi, naravno, o tome nemamo pojma, ali kroz proučavanje znanstvene literature i ostalih izvora, napisali smo tekst koji je, osim što je stručan po svojoj prirodi, i zanimljiv za čitati.
Klijent je bio vrlo zadovoljan, a mi smo i nešto naučili o sustavu tehničke zaštite objekata.
Win – win situacija.

Marketing copywriting

Možda i najmanje konkretna vrsta copywritinga koju bismo ovdje istaknuli je marketing copywriting. Zašto najmanje konkretna? Jer je amalgan prijašnjih vrsta copywritinga, ali u isto vrijeme dovoljno specifična da se istakne. Kao i naša agencija uostalom.
Marketing copywriting bismo definirali kao pisanje koje se bavi problemom, željom ili određenim pain pointsima koje kupac ili klijent može imati.
To znači da putem landing stranica, newslettera ili prodajnim e-mailova mi krajnjim korisnicima rješavamo problem i inzistiramo da je naše rješenje upravo ono rješenje koje njima treba.
I to rješenje, naravno, prodajemo.

I za kraj….

Dovoljno smo vas već smorili? Poanta je da je puno copywriting agencija u Hrvatskoj i u Zagrebu te ih je puno koje rade izvrstan posa. Zato je bitno pronaći onu koja odgovara vašem brandu.
Volimo misliti da smo mi jedna od njih.

Podijeli ako ti se svidjelo
Odgovori

Your email address will not be published.