Što je SEO?
„Ma tko danas još ide u trgovinu?“ jedna je od rečenica koja vodi generaliziranju navika kupaca. Ne možemo reći da je točna, ali ne možemo reći ni da je netočna.
Da pojasnimo. Većina nas, trebajući tenisice, naprimjer, prvo će pretražiti na Googleu „tenisice“, „tenisice zagreb“ i slično. Nismo mazohisti da idemo dalje od prve stranice Googlea, zato je bitno biti na prvoj stranici, a još bolje među prvim rezultatima za navedeni pojam.
Kako to postići? SEO optimizacijom.
Što je SEO?
Najčešći mail koji dobivamo od klijenata je „Gospodine Brainmetrics, možete li nam objasniti što je SEO u detalje? Uz to, kako je moguće da imate toliko izvanredne rezultate? LP, Tvrtka.“
SEO je search engine optimizacija. To znači postizanje što boljih rezultata na Google tražilici. Zašto biste uopće htjeli biti na što boljoj poziciji na Googleu?
Recimo da se vaša tvrtka bavi prodajom klima uređaja. Potencijalni korisnik pretražuje, naprimjer, „prodaja klima hrvatska“. Većina korisnika otvori prva tri linka, dok ostale zanemari.
Ako niste među ta prva tri linka, gubite značajan dio potencijalne prodaje.
Zato želite osvojiti što bolju poziciju na Google tražilici. Kako ćete to postići?
Onsite i offsite optimizacijom.
Onsite SEO
Pokušajte se prisjetiti svih web stranica koje vam je bio užitak pregledavati. Jeste?
Velike su šanse da su te stranice bile optimizirane za što bolji SEO.
Onsite SEO se primarno odnosi na site engine optimizaciju, kojoj je skraćenica također SEO -mali fun fact.
Optimizacijom web stranice za Google tražilicu postiže se bolji rezultat na samoj tražilici.
To podrazumijeva brže i lakše učitavanje kompletne stranice kroz optimiziranje svog sadržaja na stranici – slika, videa ili samog HTML koda koji usporavaju stranicu i preglednost.
Poražavajuća činjenica je da je na razini svijeta samo 33% stranica optimizirano za SEO, dok je za Hrvatsku taj postotak vrlo vjerojatno puno, puno manji.
Ovaj put budite u manjini.
Offsite SEO
Da bi onsite SEO imao najveći učinak, potrebno je upariti ga s izvrsnim offsite SEO. Glavnina offsite optimizacije se vrši preko metode backlinkanja.
SEO agencija, ako drži do sebe, koristi relevantne backlinkove koji će stranicu dovesti do boljeg rezultata na Google tražilici.
U digitalnomarketinškoj znanosti postoje tri vrste backlinkova:
- prirodni linkovi se stvaraju bez ikakvog posebnog truda od strane agencije ili vlasnika stranice. Naprimjer, ukoliko netko linka ovaj post na svojoj stranici, Brainmetrics je dobio jedan prirodan link.
- izgrađeni linkovi grade se kroz namjeran link-building. To znači da, naprimjer, kupce ili klijente zamolimo da linkaju našu stranicu ili pitamo influencere da podijele naš content.
- mutni linkovi ne zovu se zapravo mutni, ali radi ilustracije ćemo ih tako nazvati. Njih se stvara kroz nedopuštene prakse kao backlinkanje u online bazama, forumima, komentarima i slično. Takve taktike često završe sa black hat SEO što dovodi do micanja web stranice sa Google tražilice.
Brainmetrics svoj off-site SEO bazira na prve dvije metode, koje vam neće dati stotine tisuća backlinkova, ali će vam dati rezultate.
SEO Agencija
Osim ako imate inhouse tim za SEO, najbolja opcija vam je za tu zadaću zaposliti stručnu agenciju. Kao recimo… hmmm…. možda Brainmetrics, SEO agencija sa sjedištem u Zagrebu, recimo?
Posao SEO agencije je konstantno loviti to „sveto“ prvo mjesto na Google tražilici za vas. No, bitno je napomenuti da i druge agencije love to prvo mjesto i za svoje klijente.
Zato rad SEO agencije ne prestaje kada klijent dođe na prvo mjesto. Volimo reći da tada naš rad tek počinje.